Mest Älskvärda TV-Karaktärerna, Plats 10-8

Nu är vi inne på top10! De här är alltså riktigt stora favoriter för mig. Det var de andra också, men de här är mina verkliga darlings kan man väl säga. Och här är det riktigt jämnt mellan allihop. Ni kan läsa de tidigare inläggen här och här.


10. The Janitor - Scrubs

The Janitor, vaktmästaren (spelad av Neil Flynn) i Scrubs är hur skön som helst. Av någon anledning har jag märkt att jag gillar lite smått elaka personer. Och det är precis vad The Janitor är. Fast bara mot JD, vilket gör det hela mycket roligare. Hade det varit på riktigt hade det kanske blivit klassat som mobbning på arbetsplatsen eller något liknande. Men det som gör detta annorlunda är att The Janitor mobbar på ett sätt som...ett litet lamm hade gjort det. Sort of. Make any sence? Antagligen inte. Hur som helst står The Janitor för 70 % av humorn i denna underbara sjukhusserie that is Scrubs.


The Janitor ifrån Scrubs på plats 10


9. Gloria Delgado Pritchett - Modern Family

Gloria Delgado Pritchett (spelad av Sofía Vergara) är den latiska hustrun till Al Bundy. Fast en betydligt roligare Al Bundy, nämligen Jay Pritchett (de spelas alltså av samma person... ifall det var någon som inte förstod det). Hon kommer ifrån Colombia. Det område i Colombia där de har flest... vad heter det nu igen? Just det, mord...
Gloria är så otroligt charmig och lite lagom blåst i hennes lätt bimboaktiga stil, samtidigt som hon försöker vara en fantastisk mamma åt sin elvaåriga son Manny. Ibland lyckas hon, ibland inte.
Sofía Vergara fick den här rollen specialskriven till just henne, och jag kan verkligen inte tänka mig någon annan i den här rollen. Hon är fullkomligt fantastisk och väldigt charmig och underhållande även privat. I alla fall när hon blir intervjuad av Ellen Degeneres. Kolla in det här när ni har tid någon gång.
Jag hade i alla fall inte haft något emot att ha med Gloria i min Moderna Familj.


Gloria Delgado Pritchett ifrån Modern Family på plats 9


8. Jackie Peyton - Nurse Jackie

Jackie Peyton (spelad av Edie Falco) är den otrogne, pillerknaprande sjuksköterskan i serien Nurse Jackie. Efter att ha sett trailern till serien trodde jag att Jackie skulle vara någon slags kvinnlig variant av Dr Cox (känns som om jag skrivit väligt mycket om "kvinnliga varianter" i min topplista). Men så var det verkligen inte. Visst är Jackie sarkastisk och lite smått rude ibland, men med en värme som jag inte riktigt kan hitta i någon annan karaktär i någon annan serie. Hon står inte för den största komiken i serien (det gör Dr. Cooper och Dr. O'Hara), men så har jag ju också valt att se serien som ett drama snarare än en svart komedi.
Jackie får i alla fall mig att må mycket bättre (vilket är precis det sjuksköterskor ska göra), kanske dels för att man vet att man själv inte sitter i hennes situation, men framför allt för att hon är en så underbart beundrandsvärd person.


Jackie Peyton ifrån Nurse Jackie på plats 8

Missa inte fortsättningen på listan i morgon.
Hoppas ni får en fantastisk fredagskväll! Det ska i alla fall jag satsa på att ha. Trött och sliten som man är.


Kommentarer
Postat av: Victor

haha ja ibland undrar man hur föräldrarna tänker :)

2010-08-28 @ 00:54:45
URL: http://vipee.blogg.se/
Postat av: T

Om du slutar använda (felstavade) engelska uttryck helt i onödan här och där skulle bloggen bli bra mycket trevligare att läsa. Det är, tro det eller ej, inget fel på svenska.

2010-08-29 @ 00:34:13
Postat av: FilipWho?

Svar till T: Och vilka uttryck är det som skulle vara felstavade? Och det var ju tråkigt att du tycker så, för jag kommer med största sannolikhet fortsätta använda engelska uttryck.

2010-08-29 @ 01:05:41
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback