Mest Älskvärda TV-Karaktärerna, Plats 20-15

Nu är det alltså dags att presentera mina 20 favoritkaraktärer i en tv-serie. Jag kommer presentera några varje dag, och börjar alltså med plats 20 till plats 15. So here we go, vi får se om ni håller med mig.


20. Homer Simpson - The Simpsons

Homer Simpson (med röst av Dan Castellaneta) placerades först på Entertainment Weekly's lista över de "100 bästa karaktärerna de senaste 20 åren" (var glad över att jag inte gör en så lång lista). Riktigt så populär är han inte hos mig. Men tillräckligt för att placera sig i top 20.
Det är faktiskt helt omöjligt att ogilla denna kärleksfulla trebarnspappa. Han gör så gott han kan när det gäller allt, men det hjälper inte riktigt. Det slutar i princip alltid i katastrof. Och det är också det som är så härligt med lilla Homie. Det är trots allt han som gör The Simpsons värt att kolla på. Among other things.
Homer Simpson ifrån The Simpsons på plats 20


19. Kate Austen - Lost

Kate Austen (spelad av Evangeline Lilly) är en fantastisk tjej. Lite av en Bad-Girl med ett stort hjärta. Vilket gör henne till en spännande karaktär. Under Lost-tiden var det alltid hennes flashbacks som fascinerade mig mest. De var oväntade, spännande och väldigt intressanta. Många uppfattade henne som tråkig, vilket jag inte förstår då hon för mig är den mest intressanta av alla tjejkaraktärer i Lost utan större konkurrens. Filip loves Kate helt enkelt. På ett tittare/karaktär kind of way...
Kate Austen ifrån Lost på plats 19


18. Debra Morgan - Dexter

Debra Morgan (spelad av Jennifer Carpenter) är Dexters adoptivsyster i serien Dexter. Hon jobbar tillsammans med sin bror på polisstationen. Givetvis helt ovetandes om att hennes bror är en seriemördare.
Det jag gillar med Deb är att hon är så annorlunda ifrån alla andra tjejer vi är vana att se i tv-serier. Dels är hon lite av en pojkflicka, hon svär mer än någon annan och hon är dessutom tuffare än de flesta killar. Hon är heller inte rädd för att säga vad hon tycker och tänker, vilket är väldigt härligt! Sånna människor gillar jag.
Jennifer Carpenter gör ett fantastiskt jobb och att hon aldrig blir nominerad till en Emmy är helt ofattbart enligt mig.
Debra Morgan ifrån Dexter på plats 18


17. Sara Tancredi - Prison Break

Sara Tancredi (spelad av Sarah Wayne Callies) är en person man med en gång gillar väldigt mycket. Hon är jordnära och omtänksam utan att bli tråkig. Och så blev hon också väldigt populär bland tittarna. Ni som sett serien och läst lite om den och om skådespelerskan förstår nog vad jag pratar om. Har ni däremot inte sett serien är det verkligen dags att ni gör det. För Prison Break är utan tvekan en av mina allra största favoritserier.
Sara är en av fängelset Fox Rivers läkare. Den läkare huvudpersonen Michae Scofield använder som del av sin rymningsplan. Till skillnad ifrån de flesta andra som arbetar på fängelset behandlar Sara fångarna som människor och inte som fångar. Jag hade troligtvis inte gjort det, men att hon gör det är beundrandsvärt och ännu en anledning till varför man gillar Miss Tancredi.
Sara Tancredi ifrån Prison Break på plats 17


16. Hugo "Hurley" Reyes - Lost

Tjockisen ifrån Lost, Hugo "Hurley" Reyes (spelad av Jorge Garcia), är en person man skulle vilja ha som kompis. Någon som alltid vil text/javascript"> l allas bästa och som får en på bättre humör. En riktigt gó dude helt enkelt.
Sen att även han har väldigt fascinerande flashbacks är helt klart ett plus. Hela delen med 4, 8, 15, 16, 23, 42 (ha, jag kom ihåg den utan att kolla upp det, vad nördigt) är riktigt spännande, ett av de stora mysterierna i Lost. Synd bara att siffer-mysteriet löstes på ett rätt så snopet sätt. Men det gör inget, för Hurley äger i vilket fall.
Hugo "Hurley" Reyes ifrån Lost på plats 16


15. Regina Newly - Samantha Who?

Regina Newly (spelad av Jean Smart) är huvudpersonen Samanthas nååågot förvirrade mamma med citat gjorda av guld. Hon är lite som en kvinnlig variant av Homer, fast roligare och kanske inte fullt lika korkad. Men näst intill. Hon vill sin dotter sååå väl, fast mest för hennes egen skull, vilket jag tror är fallet för en hel del mammor faktiskt. Men till skillnad ifrån de flesta andra mammor gör Regina i princip alla fel man kan göra när det gäller uppfostran, både uppfostran av Bad Sam och New Sam.
Jag kan räkna upp tusen anledningar att se Samantha Who? (I won't, though), och Regina är absolut en av de största.
Regina Newly ifrån Samantha Who? på plats 15


Det var alltså de sex första, räknat nedifrån av mina 20 mest älskvärda tv-karaktärer. I morgon publicerar jag plats 14-11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback