The Return Of Dirty Diana

1983 hände något fantastiskt.
Producenten och regissören Kenneth Johnson skapade vad som skulle komma att bli en riktig kultserie. Serien hette V.
Långt senare blev en kille som heter FilipWho? helt kär i serien när hans föräldrar i princip tvingade honom att se det de vuxit upp med.
Ännu lite senare, eller ganska mycket senare, fick serien en remake. V 2009 kallades den för.
Konceptet var detsamma, fast i lite modernare tappning.
Nu är serien inne på sin andra säsong, och den började minst sagt spännande!
Jag måste säga att jag tycker remaken av originalet har fått oförtjänt mycket kritik. De flesta klassar den som "okej" men inte mer. Jag tycker den har varit bra och spännande, även om den givetvis inte slår originalet.
Elizabeth Mitchell spelar huvudrollen, vilket hon gör bra. Gillade henne mycket när hon var med i Lost och här är hon nästan lika bra. Bäst är dock Morena Baccarin som spelar den elaka V-drottningen Anna.  Jag har en tendens att gilla "elaka" tjejer i serier. Vet inte varför. Har en hel lång lista på dem som jag säkert kan publicera snart i bloggen. Kanske.
I säsongspremiären gjorde en riktig V-stjärna storstilad comeback, precis på det sättet jag ville att hon skulle göra! V-drottningen ifrån originalet, Diana, spelad av Jane Badler är tillbaka! Diana var min stora favorit i originalserien, och nu ska hon alltså spela den rollen igen. Jag hoppas verkligen att det blir bra! För det verkar lovande. Jag väntar med spänning på nästa avsnitt.
Guess who's baaack?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback