Svenskt Kontor

Serien The Offlice har blivit något av en kultserie, både den brittiska originalversionen och den amerikanska remaken.
Jag måste tyvärr erkänna att jag aldrig sett britternas version, får göra det snart, men den amerikanska är faktiskt ganska överskattad. Visst har den sina stunder, men mest sitter jag faktiskt och skäms när jag ser den. Inte för att det är dåligt, utanför att det är pinsamt. Så fruktansvärt pinsamt.
Nu har Sverige bestämt sig för att göra en svensk version av succéserien. Vilket var ganska otippat eftersom det sällan görs svenska remakes av tv-serier. Remakes av tv-program, absolut, men inte av serier.
Huvudrollen ska tydligen spelas av allas vår Henrik Dorsin. Är inte han med överallt? Missförstå mig rätt, jag gillar honom, tycker han är väldigt rolig (och töntig), men han dyker upp lite väl ofta. Dessutom vet jag inte om han skulle passa riktigt i den rollen.
Men vi får se hur det blir. Jag hoppas givetvis att det blir en ny succé i stil med Solsidan som för övrigt kommer ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback