Golden Globe - Vinnarna

Missade som bekant tyvärr Golden Globe-galan i natt, men vad jag har hört var det inte mycket att se. Så det kanske var lika bra det då.
Här kommer hur som helst vinnarna i de kategorierna jag tippade igår. Mina tippningar är i kursiv och vinnarna är i fet stil, tippade jag rätt är det i fetkursiv.
Bästa tv-serie - drama
Boardwalk Empire (HBO)
Dexter (Showtime)
The Good Wife (CBS)
Mad Men (AMC)
The Walking Dead (AMC) 

Inte så svårt att gissa rätt här inte.

Bästa kvinnliga skådespelare i en dramaserie
Julianna Margulies (The Good Wife)
Elisabeth Moss (Mad Men)
Piper Perabo (Covert Affairs)
Katey Sagal (Sons of Anarchy)
Kyra Sedwick (The Closer)

Hepp. Kunde gått.

Bästa manliga skådespelarei en dramaserie
Steve Buscemi (Boardwalk Empire)
Bryan Cranston (Breaking Bad)
Michael C Hall (Dexter)
Jon Hamm (Mad Men)
Hugh Laurie (House)

Välförtjänt lågoddsare.

Bästa tv-serie, komedi eller musikal
30 Rock (NBC)
The Big Bang Theory (CBS)
The Big C (Showtime)
Glee (ABC)
Modern Family (ABC)
Nurse Jackie (Showtime)

Glee är bra, men inte bättre än Modern Family. Inte bättre än The Big C och Nurse Jackie heller

Bästa kvinnliga skådespelare i en komediserie eller musikal
Toni Collette (United States of Tara)
Edie Falco (Nurse Jackie)
Tina Fey (30 Rock)
Laura Linney (The Big C)
Lea Michele (Glee)

Väldigt välförtjänt. Men Laura, som spelar cancersjuka Cathy kunde inte närvara eftersom hennes pappa precis dött i cancer..

Bästa manliga skådespelare i en komediserie eller musikal
Alec Baldwin (30 Rock)
Steve Carell (The Office)
Thomas Jane (Hung)
Matthew Morrison (Glee)
Jim Parsons (The Big Bang Theory)

Som TBBT-hatare är väl enda trösten att man gissade rätt i alla fall.

Bästa kvinnliga biroll i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Hope Davis (The Special Relationship)
Jane Lynch (Glee)
Kelly McDonald (Boardwalk Empire)
Julia Stiles (Dexter)
Sofia Vergara (Modern Family)

Jaa! Jane fick den! Det är jag SÅ glad över! Trots att jag tippat att Kelly skulle ta hem den.

Bästa manlig biroll i en tv-serie, miniserie eller tv-film
Scott Caan (Hawaii 5-0)
Chris Colfer (Glee)
Chris Noth (The Good Wife)
Eric Stonestreet (Modern Family)
David Strathairn (Temple Grandin)

Aja, den gick till den näst bästa. Chris har verkligen gjort en väldigt bra säsong i år.
4 rätt av 8 måste väl ändå räknas som godkänt tycker jag?

Kommentarer
Postat av: Lisa

vaför gillar du inte tbbt? tycker det ändå är en helt okej serie, tillhör inte en av favoriterna men att hata den är väl ändå att ta i? :P

2011-01-19 @ 16:55:04
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa: Och jag hatar den inte, såklart. Men jag tycker inte den är underhållande på något sätt. Tror det har att göra med karaktärerna.

2011-01-19 @ 19:16:47
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Annie

du måste sluta dissa big bang asså. Något gör dom ju rätt eller hur? Jim Parsons är bäst för övrigt :D

2011-01-27 @ 16:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback