Bästa Scenerna

Dags att lista de bästa scenerna ifrån mina favoritserier. Och DET kan jag säga var inte det lättaste direkt. Men nu är det gjort i alla fall. Och tro det eller ej visade det sig att flera av de är av det känslosamma slaget. Hade jag aldrig trott faktiskt. Håll utkik efter spoilervarningar. Ni vill inte se saker ni inte hunnit se än... Here they are anyway;

Vänner (SPOILERVARNING OM DU INTE SETT SISTA AVSNITTET)


För ett så hängivet fan som jag är detta en given favoritscen. Det är inte den roligaste, såklart. Men det är scenen då man inser att allt kommer att ordna sig. Man får det slutet man vill ha. Och jag får gåshud varje gång jag ser det. True Story.
Dexter (SPOILERVARNING OM DU INTE SETT SÄSONG 2)

Otroligt bra scen som visar hur humoristisk och fantastiskt bra den här serien är. Den får mig att hoppas att Debra någon gång snart får reda på vem Dexter egentligen är. Det vore väldigt intressant.
Lost (SPOILERVARNING OM DU INTE SETT SÄSONG 2)
Den här videon gick inte att "bädda in", men se den HÄR. En av de mest creepy scenerna i serien, framförallt när man såg den första gången och (som vanligt med Lost) inte hade någon som helst aning om hur saker och ting låg till. Än mindre efter det här.
How I Met Your Mother

Okej, det här är inte EN scen, det är flera, men inom samma...scen typ. Hela det avsnittet är fantastiskt roligt och jag älskar verkligen hur Barney verkligen inte kan "take a bad picture". Or can he...?
Desperate Housewives (SPOILERVARNING OM DU INTE SETT SÄSONG 2)

Jag har aldrig blivit så arg förut när jag sett en serie. Eller en scen snarare. För det här är HEMSKT. Direkt när jag sett det smsade jag Elin, som fått mig börja kolla på Desperate och skällde ut henne. Haha, inte meningen Elin. Och visst, jag gillar Eva Longoria, verkligen. Men vem trodde att hon var SÅ bra?
Prison Break (SPOILERVARNING OM DU INTE SETT SLUTET


Prison Break var den serien jag hade svårast att välja en favoritscen ur. Mest för att det finns så mycket otroligt bra, men också för att det fanns så väldigt få på youtube som kunde påminna en om hur scenerna var exakt. Men till slut insåg jag att det är svårt att slå slutscenen. Den fanns i alla fall på youtube. Om än något långsammare än originalet tror jag. Men whatever.
Samantha Who?
Christina Applegate gör den här rollen SÅ bra. Hennes komiska timing är smått fantastisk, och den här scenen är episk. Fast jag tycker nog Andreas Scurbee-scen är den bästa. Men tyvärr fanns den inte med på youtube. Och självklart, den här scenen är bara rolig om man vet sammanhanget. Som med så mycket annat.
Modern Family

Slutscenen ifrån det bästa avsnittet. Så enkelt men ändå så otroligt bra. Måste se det avsnittet igen snart.
Det var det. Vilken otrolig tid det tog att leta upp allting. För tro det eller ej, men allt finns inte på youtube. Could've fooled me.
Imorgon skriver jag om De Bästa Skådespelarna i de olika serierna. Förhoppningsvis med en hel del youtubeklipp även då.

Kommentarer
Postat av: Lisa

håller med om att gabrielles scen är riktigt bra. desperate housewives är i en klass för sig vad gäller känslosamma scener, och det finns så många bra! en av mina favoriter är denna med tom o lynette (spola fram till 1:20). de kompletterar varandra så perfekt, riktigt söta tillsammans :)

2011-01-14 @ 01:13:37
URL: http://www.youtube.com/watch?v=ATZmM-
Postat av: Lisa

fick inte med hela adressen så denna är den rätta!

2011-01-14 @ 01:14:50
URL: http://www.youtube.com/watch?v=ATZmM-QInlk
Postat av: Gustav

Helt rätt val av scen när det gäller Vänner och DH (de övriga är jag inte värdig att kommentera), framför allt Evas känslomässiga scen. Det är nog en av de scener jag minns allra bäst och starkast från Desperate faktiskt.

2011-01-14 @ 07:27:20
URL: http://gkibe.blogg.se/
Postat av: Annie

Vilket avsnitt är det från modern family?? Måste se de igen! SÅÅÅ bra :D:D:D

2011-01-14 @ 13:34:37
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa: Jaa, det är verkligen en bra scen! Men som sagt, finns otroligt många bra!

Svar till Gustav: Jaa, blev så otroligt sur när jag såg den scenen i DH. Och Vänner scenen får man fortfarande gåshud av.

Svar till Annie: Det är det jag skrev om som mitt favoritavsnitt, i förra inlägget; "Game Changer", första säsongen, avsnitt 19.

2011-01-14 @ 13:51:01
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: elin

Eva är en sjukt duktig skådespelare! man blir ju nästan helt förstörd av den där scenen! :P :(

2011-01-14 @ 14:58:12
Postat av: Evelina B

Wow, jag känner att jag hittat min perfekta blogg. Vänner är typ.. Anledningen till att jag lever ungefär :D Jag har sett alla säsongerna så många gånger nu så jag kan nästan plocka ut säsong och avsnitt bara jag ser 5 sekunder av det. Den här slutscenen är helt fantastiskt, hela det avsnittet är fantastiskt. Ett perfekt slut på en perfekt serie :)

2011-01-18 @ 16:50:03
URL: http://ebjorkdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback