Recension - Starke Man

Jag gråter. Jag gråter stora tårar. Varför? För att jag hade rätt. Igen.
Det görs inga bra serier i Sverige längre. Solsidan och Graven vandrar ensamma på den vägen. Med några små följeslagare som går en liten bit bakom.
Som ni säkert listat ut gillade jag alltså inte SVTs nya skånesatsning Starke Man.
Den är helt i stil med allt annat skräp som görs nu för tiden. Skumma, tillgjorda dialekter, peruker som ser mer fejk ut än Heidi Montag. Nu är det dessutom inte ens snyggt filmat, som annars brukar vara SVTs signum. Det är istället kornigt, filmat med handhållen kamera på ett ocoolt sätt och känns helt enkelt allmänt B.
Starke Man handlar om Sveriges näst tråkigaste kommun; Svinarp. Man får följa kommunalarbetarna i Svinarp, bestående av ett gäng mer eller mindre tråkiga och skruvade karaktärer med Lars-Göran Bengtsson i täten.
Så nej, Anders Jansson, gå tillbaka till Hipp!Hipp! Snälla... Och ni andra, gå tillbaka till tv-soffan 21.15. Då kommer äntligen The Event.


SVTs senaste bottennapp

Kommentarer
Postat av: Fredric

Du glömde nämna att Mia och Klara också vandrar på den vägen. :P

2010-09-26 @ 21:21:12
URL: http://fredricshuffie.blogg.se/
Postat av: juliaericson

jo det är fint här :)

2010-09-27 @ 16:18:53
URL: http://saviourtonight.blogg.se/
Postat av: Sajmun

sv; Jaså! låter superspännande ju! :) Vad jobbar du som annars då?



Såg the Event igår, det var jättespännande. Ser fram emot nästa avsnitt! :)

2010-09-27 @ 17:06:44
URL: http://sajmuns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback