Dexter, Dexter, Världens Bästa Dexter

SPOILER ALLERT! SPOILER ALLERT! Har du inte sett fjärde säsongen av Dexter men tänkt att göra det bör du sluta läsa NUUUU! Det gäller dig, Fredric. Annars får du skylla dig själv. Och alla ni andra också.
Det finns många bra serier. Riktigt många faktiskt. Men få, väldigt få, kan jämföra sig med Dexter.
Dexter har allt. Spänning, humor, romantik, fantastiska karaktärer, fantastiska skådespelare, bra musik, snyggt filmat, bra klippt, snyggt intro, you name it.
Därför var det en otrolig sorg när fjärde säsongen slutade väldigt spännande med - ÅTER IGEN, SLUTA LÄS OM DU INTE SETT FJÄRDE SÄSONGEN AV DEXTER!! - att Dexters fru Rita låg blodig i badkaret. Död. Vilket innebar att det var ett väldigt spännande slut med många frågor.
Första avsnittet, liksom troligtvis en hel del av de vi kan vänta oss i höst, handlade om Ritas död. Vilket innebar att det faktiskt blev ett ganska känslomässigt avsnitt, även för mig som brukar vara totalt okänslig. Men så är det. Serier jag gillar berör helt enkelt.
Men trots detta finns även den mörka humorn kvar som ett härligt avbrott i allt det känslomässiga. Och skådespelet är som vanligt på topp! Jag säger bara Jennifer. Carpenter. Vad fantastisk hon är! Hennes gråtscener är outstanding. När hon i fjärde säsongen pratat med Dexter om Lundys död och bryter ihop blir man helt och hållet blown away. Bland det bästa jag sett. Och även i det här avsnittet överträffar hon sig själv, i just en gråtscen.
Jag är i alla fall ganska säker på att Dexter även i höst kommer bli den bästa drama/thriller-serien vi kommer få se. Utan nämnvärd konkurrens.

Hur ska stackars Harrison klara sig utan sin mamma?

Kommentarer
Postat av: Victor

precis min mening ;)

2010-09-28 @ 17:34:29
URL: http://vipee.blogg.se/
Postat av: Sajmun

sv; Fett kul att jobba på dagis! :) Men det är viktigt med att man skriver för man tycker det är roligt. Många ser ju endast blogg som ett sätt att bli känd, men du är nog den enda som jag sett som gör det för det är kul, eller främst för att tipsa andra. Mycket bra! :)

2010-09-28 @ 18:12:53
URL: http://sajmuns.blogg.se/
Postat av: Tobias

Jävligt bra avsnitt! Heartbreakin'!

2010-10-02 @ 19:55:51
URL: http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback