The TV-Fall Blows

Så här när de allra flesta nya serier har dragit i gång i USA kan man börja sammanfatta tv-hösten 2010 som ganska...medioker.
Jag har kollat på en hel del pilotavsnitt, lite färre "andraavsnitt" och ganska så få "tredjeavsnitt". Och tyvärr måste jag säga att av alla nya serier som drog igång nu i höst var det bara två stycken jag riktigt fastnade för.
Den ena var givetvis The Big C som jag skrivit mycket om i bloggen. Jag tycker fortfarande att det är en av de absolut starkaste serierna på ett par år faktiskt. Helt i klass med Nurse Jackie. Showtime har gjort det igen med andra ord, någon som är förvånad?
Den andra serien är The Event som jag blev mycket imponerad av under pilotavsnittet. Efter det ökade spänningen ytterligare och känns redan som en given flersäsongare.
Dock känner jag mig bortskämd av bra dramathrillerserier i och med Lost, Prison Break och Dexter. The Event är inte där än, men kan mycket väl hamna där inom kort.
Jag kommer också ge No Ordinary Family en chans till, har inte hunnit bestämma mig angående den. Något gör att jag inte vill sluta kolla, men samtidigt känns den rätt medioker. Men vi får se hur det blir med den.
Annars har det inte varit mycket att hänga i julgranen under hösten.
The returning shows däremot har levererat aningen mer än tidigare år. How I Met Your Mother, Glee, Modern Family och Dexter har alla öppnat väldigt starkt och jag tror att det kommer fortsätta så.
Nu återstår bara The Walking Dead som kommer lagom till Halloween plus Boardwalk Empire som jag kom på att jag faktiskt inte hunnit se än, trots att premiären var för flera veckor sedan. Dålig stil av mig, men jag ska försöka se den så snart som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi får hoppas att dom är smarta och släpper det på dvd snart. =)

Följer ingen av dessa. :P

2010-10-23 @ 11:38:02
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback