Släkt Med Jennifer Aniston?

För flera månader sedan lovade jag mig själv att jag skulle börja kolla på Who Do You Think You Are? Ni vet programmet där amerikanska kändisar får reda på mer om sitt urprung. Det finns en svensk variant av programmet också som inte alls är lika kul. Mycket på grund av att amerikaner har urprung ifrån hela världen oftast, vilket är mycket mer spännande än de som har urpsrung ifrån... typ Gävle och Mariestad.
Men det blev inte så att jag kollade på programmet tyvärr. Förens idag då jag fick ett ryck och kom på att jag helt missat det.
Så jag tog mig i kragen och såg programmet med Lisa Kudrow, som jag tyckte verkade mest intressant. Plus att jag gillar henne väldigt mycket.
Och det var verkligen helt otroligt intressant! Hennes släkt härstammade alltså ifrån Polen och Vitryssland och flera av de blev mördade under andra världskriget. En av de av Hitler själv.
Det fick mig att bli väldigt sugen på att släktforska lite själv. Så jag satte mig ner idag, laddade ner ett program på datorn där man kan göra sitt egna släktträd som ständigt kontrolleras mot andras släktträd. Så jag "ritade" upp alla de släktingar jag känner till, deras födelsedatum och eventuella dödsdatum.
Och den närmsta tiden blir det att förhöra mina äldsta släktingar om deras mor och farföräldrar och så många generationer upp de vet.
Jag känner på mig att jag snart kommer upptäcka att jag är släkt med någon spännande kändis. Typ... Jennifer Aniston.

Kommentarer
Postat av: jennie;

Nu är det så att jag följer ett par serier, t.ex Vampire Diaries, Gossip Girl, How I Met Your Mother och Skins... men jag känner fortfarande att jag har tid för en eller två till! Så det vore kul om du tipsade om ett par serier där det finns ett par säsonger ute så att man inte behöver vänta en vecka innan det kommer nytt avsnitt!

Ha det bäst! :D

2010-10-17 @ 19:21:44
Postat av: FilipWho?

Svar till Jennie: Absolut! Om du är ute efter serier som är avslutade rekommenderar jag Lost och Prison Break. Mycket bra serier! Sedan finns ju Desperate Housewives som är väldigt bra, Dexter som är sjukt spännande, Scrubs är ju en klassiker. Det beror lite på vilken typ av serie du är ute efter. :)

2010-10-17 @ 19:31:43
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Elin

Haha måste säga att ditt bloggnamn är ganska awesome!

2010-10-17 @ 19:58:52
URL: http://elinswedin.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha.. Jag vill också vara släkt med en kändis.. Den enda jag vet är han som var polisen i På Rymmen... och det kan man ju knappast kalla för kändis..:P

2010-10-18 @ 22:38:57
URL: http://marialindgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Neeej, jag älskar den filmen, men det är kanske för att jag är tjej. :P

Alla är ju typ släkt med alla i den branschen. :P

2010-10-19 @ 10:26:10
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback