Minikalendern: 2010 Års Upptäckt

Året var 2004. Knutbymorden var ett hett ämne, tsunamin drar in över Indiska Oceanen och en helt fantastisk serie hade premiär en höstdag i USA.
Sex år senare, en mörk sensommarkväll 2010, får FilipWho? ett hett tips. Det är hans goda vän Elin Liljedahl som skickar ett elektronisk meddelande. I det meddelandet står det att FilipWho? måste kolla på en serie. En serie som kommer få honom att bli beroende.
Men FilipWho? är tveksam, han har hört mycket gott om serien men tror inte det är hans stil.
FilipWho? litar trots allt på Elin och bestämmer sig för att ge serien en chans.
42 minuter senare ligger FilipWho?s haka nere på golvet och han känner hur hans händer tvingar honom att surfa in på discshop och beställa de två första säsongerna av serien. Efter att bara ha sett ett avsnitt. Det är tidigare bara Lost som fått FilipWho? att göra så.
Han inser att Elin haft otroligt rätt, så rätt man kan ha om något. Han inser också att han gjort Årets Upptäckt, och givetvis är den upptäckten;

Desperate Housewives

Det jag skrev var helt sant. Efter bara ett avsnitt var jag helt säker på att jag ville fortsätta följa serien. Och det ångrar jag verkligen inte. Sju säsonger senare är den lika bra som innan.
Jag har skrivit många rader om serien här i bloggen, så ni som följt den kan knappast ha blivit förvånade att Desperate Housewives var årets upptäckt.
Precis som med Vänner ligger seriens styrka i karaktärerna. Man älskar de allihop på grund av deras personligheter. Det gör att det är jättesvårt att välja en favorit. Men om jag måste välja blir det nog Lynette. Eller Gabrielle. Eller Susan. Eller Bree. Gaaah don't force me to pick just one!
Imorgon avslöjar jag Årets Sämsta. Och det, det är alldeles för spännande för att missa. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: elin

Hahaha vad rolig du är! SÅÅÅ mycket cred behövde jag inte ;) var ju mest lite på skoj att jag ville ha mer cred men tack iaf! ta en fika nästa år eller? ;D

2010-12-19 @ 21:02:28
Postat av: elin

btw glömde du skriva att jag fick tjata på dig ;)

Du kommer stå i evig skuld till mig! haha

2010-12-19 @ 21:03:55
Postat av: elin

btw glömde du skriva att jag fick tjata på dig ;)

Du kommer stå i evig skuld till mig! haha

2010-12-19 @ 21:04:06
Postat av: FilipWho?

Svar till Elin: Haha jo, så mycket behöver du. Och jahaaa, var det på skoj? :O Fattade ju inte jag ;)

och klart vi ska ta en fika snart :D 2011-fikat ^^

2010-12-19 @ 21:50:05
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Gustav

SV: Njaa... inte så mycket vill jag påstå men tydligen helt tillräckligt för att jag skall orka fortsätta iallfall (: Vet du någon serie där man får se mer än så menar du? ;p

2010-12-20 @ 14:19:34
URL: http://gkibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback