Minikalendern: 2010 Års Sämsta

Ni kommer alla veta vad jag pratar om. När man har höga förväntningar, tror att något kommer bli fantastiskt, men sedan blir fruktansvärt besviken. Det man trodde stämde inte. Inte på något sätt.
Så blir det tyvärr ofta med serier. Någon av ens favoritskådisar spelar huvudrollen i en ny serie... som råkar suga.
I den serien jag valt att utse till Årets Sämsta finns inga av mina favoriter med. Dock innehåller den stora biroller ifrån både favoriter som Prison Break och Desperate Housewives. Men det hjälpte inte. Serien crashlandade ändå.
Årets sämsta serie är...
Chase



Ni som läste min blogg för flera månader sedan vet att jag gav Chase en ganska bra recension. Framförallt prisade jag skådespelarna som faktiskt gjorde en väldigt bra insats. Men där tog det stop. Efter pilotavsnittet gick det utför totalt. Man hinner inte på något sätt lära känna karaktärerna, fallen klaras upp på 30 minuter och man hinner aldrig känna den där riktiga spänningen som annars är ett måste i drama/action-serier.
Dessutom finns det redan hundrasjuttioelva likadana serier redan. Enda skillnaden är att nu är huvudrollsinnehavaren en kvinna.
Så nej, this is total crap. Lär inte komma till svensk tv.
Imorgon berättar jag om Årets Roligaste, och det är faktiskt olagligt att missa det.

Kommentarer
Postat av: Nick0

Tjenare! Tänkte bara tipsa om en serie som kanske faller dig i smaken. Generation kill, en väldigt verklighetstrogen serie om invasionen av Irak, där bland annat Alexander Skarsgård spelar en utav huvudrollerna.



Om du inte redan har sett den så checka in den snarast!

2010-12-20 @ 23:03:26
Postat av: Gustav

Haha, vad har du att erbjuda? Ett smörgåsbord?

2010-12-20 @ 23:25:31
URL: http://gkibe.blogg.se/
Postat av: FilipWho?

Svar till Nick0: Jag har sett litegrann av serien, och det jag såg gillade jag verkligen, men får ta tag i att kolla på den ordentligt någon gång.

2010-12-21 @ 17:21:38
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback