Minikalendern: 2010 Års Mest Hypade

Folk använder ordet "hypad" väldigt olika. För de flesta är det något som fått onödigt mycket beröm eller uppmärksamhet, bra mycket mer än de förtjänar. För andra är det något som blivit upphausat, men som inte nödvändigtvis inte förtjänar det.
Skitsamma vilket som stämmer. Serien som vinner den titeln har hur som helst fått otroligt mycket uppmärksamhet, framförallt innan premiären.
Sedan är det också den serien Sverige köpt in allra snabbast. Innan den haft premiär i USA bestämdes det att SVT skulle sända den endast sex dagar efter. Och det är rekord för svensk tv.
Är den bra då? Mja... Pilotavsnittet var fantastisk, andra och tredje avsnittet var väldigt bra. Sedan spårade det ur. Och när något spårar ur i fjärde avsnittet, då är det illa. Okej om det händer efter fyra säsonger, det är ganska vanligt, men fyra avsnitt...nja.
2010 Års Mest Hypade serie är...

THE EVENT




Ni som läste min recension av The Event vet hur fullkomligt lyrisk jag var när jag sett första avsnittet. Jag var ju lite deppig över att Lost var slut, men nu kom det alltså en serie som såg ut att kunna gå i Losts fotspår. Och det gjorde den. I två avsnitt.
På internetforum, bloggar, tidningar, överallt stod det om den här nya serien som skulle ta världen med storm. Den var unik, spännande, mystisk, allt man behövde. Men tog den världen med storm? Nja. Tog med mig med storm? Till en början. Nu ska jag inte ens besvära mig med att se andra delen av säsong 1.
Imorrn är det dan före dopparedan. Det firar jag med att publicera Årets Karaktär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback