Minikalendern: 2010 Års Karaktär

I dagens minikalender är det dags att hylla en väldigt speciell person. Känns som att det kan vara läge för hyllningar nu när det är julafton imorrn och allt.
Därför är dagens titel 2010 Års Karaktär.
Personen som vinner den titeln här i min blogg är någon jag fick en väldigt speciell relation till otroligt snabbt.
Det är väldigt lätt att känna igen sig i den här personen, och många jag pratar med har just den som sin favorit i serien, även om det är fruktansvärt svårt att välja en eftersom de alla är så fantastiska.
H*n levererar en otrolig värme, komik, sårbarhet och framför allt är skådisen fruktansvärt bra! En av de bättre jag sett inom tv-världen. Men så har h*n ju vunnit Emmys och Golden Globes och allt möjligt. Finns ingen som förtjänar de priserna mer än den här persoen.
Men det är trots allt karaktären som ska få mitt pris, och inte skådespelaren.
Med det sagt, så avslöjar jag nu att 2010 Års Karaktär är...
LYNETTE SCAVO (Desperate Housewives)



Lynette är den i serien som tillför värmen, det vardagliga på ett skruvat sätt och framförallt det väldigt sympatiska. När jag prisade Desperate Housewives för några dagar sedan skrev jag att det är väldigt svårt att välja en favorit i ensamblen. Och det är det. Men Lynette är faktiskt liiite bättre än alla de andra.
Felicity Huffman, som spelar Lynette, är som jag skrev där uppe en av de bästa inom tv-världen. Jag kommer senare visa klipp ifrån Desperate Housewives där man får se prov på hennes fantastiska talang.
Det ryktades ett tag om att hon, tillsammans med Teri Hatcher skulle hoppa av serien. Något som ABC dementerade. Och jag hoppas verkligen inte det ligger någon sanning i det ryktet. Serien skulle bli fruktansvärt mycket tråkigare utan er, och framförallt utan Lynette.
Imorgon är det THE day, Julafton! Och vet ni vad det bästa med den dagen är? Jo, att ni kommer få läsa om 2010 Års Bästa Serie! Så skippa julbordet, skit i Kalle och dissa julklappsutdelningen. Läs min blogg istället.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Haha, touché! Blev inga kaffekoppar eller - de snyggaste jag hittade kostade 109 kr/st och ser ungefär ut som de vi redan har. Vilket fynd! Istället blev den en brödburk...

2010-12-23 @ 19:45:57
URL: http://gkibe.blogg.se/
Postat av: Lisa

kunde inte sagt det bättre själv, lynette har alltid varit favoriten i serien! även om det som sagt är väldigt svårt att välja bara en :)

2010-12-24 @ 00:46:38
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa: Det är fruktansvärt svårt! Men bäst är hon, helt klart.

2010-12-24 @ 01:32:22
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback