Minikalendern: 2010 Års Comeback

Min käre fader fyller år idag, och det har varit fest hela kvällen, men jag smiter utan en stund för att hinna skriva ett inlägg innan det blir den nittonde (Åh nej, jag har blivit en av de bloggarna!).
Dags för Årets Comeback.
Och den har jag tillägnat en serie som egentligen kom i slutet av 2009, men det var först under 2010 som den kom igång på riktigt. Och som den kom igång!
Serien är en remake av min absoluta retrofavorit ifrån 80-talet. Samma koncept, lite nyare och modernare handling, bättre skådisar (bland annat fantastiska Elizabeth Mitchell ifrån Lost).
Årets comeback är...

V



Under 80-talet blev hela världen förälskad i serien med ödlorna ifrån yttre rymden.
Första gången jag kom i kontakt med serien var när den sändes i repris på Kanal5 för många år sedan. Mamma och pappa i princip tvingade mig att se den och sa att det var kult och att de vuxit upp med serien. Självklart älskade jag den med en gång.
Den nya serien är väldigt lik den gamla på många sätt. Framförallt är det stämningen som de lyckats behålla i remaken. Att de dessutom har något snyggare effekter och en lite mer "ungdomlig" attityd gör det inte sämre.
Ser väldigt mycket fram emot andra säsongen som drar igång under 2011. Rumor has it att två av originalskådisarna kommer dyka upp i andra säsongen. Inga mindre än Jane Badler (som spelade the bad girl
Diana) och Marc Singer (journalisten och huvudrollsinnehavaren Mike Donovan). Kommer bli otroligt kul att se!
Imorgon är det Årets Upptäckt som står på schemat. Så kolla in bloggen då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback