Heroes In My <3

För ungefär tre år sedan såg jag mitt allra första avsnitt av tv-serien Heroes. Alla tjatade om hur bra den var och jag bestämde mig för att vänta med att se den tills boxen kom ut. Och när den gjorde det, köpte jag den, satte mig framför tv:n i vintermörkret och såg första avsnittet. Efter ungefär 20 minuter insåg jag att jag kanske hade gjort mitt hitills bästa köp någonsin.
Det var ett helt fantastiskt pilotavsnitt, ett av de absolut bästa jag någonsin sett.
Hela jul och nyårshelgen led jag mig igenom bara för att jag ville hem och fortsätta kolla på Heroes.
När första säsongen var slut följde jag resten via datorn och jag var ganska snabbt ikapp USA, vilket nästan alltid är mitt mål när jag börjar kolla på min serie.
Men ganska snart insåg jag att den tredje säsongen inte var lika bra som jag trott, det hände inte så mycket och det som faktiskt hände kändes oplanerat och hastigt. Därför la jag av i början av säsong tre. Det skulle jag inte ha gjort.
Förra året, strax efter jul bestämde jag mig för att se om serien ifrån början. Det brukar jag göra om jag gillat en serie eller säsong tillräckligt mycket.
Hela jullovet gick åt till att kolla på Heroes. När jag var sjuk under två dagar såg jag en hel säsong, jag gjorde verkligen inget annat. Till slut blev det på riktigt så allvarligt att jag trodde jag såg flygande bilar när jag sekunden senare insåg att de körde på en bro ovanför mig och jag gjorde allt för att försöka upptäcka någon egen superhjälteförmåga hos mig själv. Vilket jag tyvärr inte gjorde.
När jag i alla fall börjat på säsong tre igen kände jag att det inte alls var lika dåligt som jag mindes det, och när jag dessutom kommit längre än avsnittet jag stannade vid två år tidigare insåg jag att det faktiskt fortfarande var riktigt bra! En väldigt spännande och intressant säsong.
Även fjärde säsongen var väldigt bra, trots att det ibland kändes som om manusförfattarna var lite trötta och oinspirerade.
Men efter det tog det stop. Vid den jobbigaste cliffhangern ever. NBC gick ut med att det inte blir någon fortsättning eftersom serien kostar för mycket att göra och att tittarsiffrorna inte varit vad de brukade vara.
Med andra ord kommer vi inte få reda på hur det går för våra hjältar och...ohjältar?
Det har snackats om ett specialavsnitt och långfilmer som avslutar serien, men inte heller det verkar bli av.
Det är FRUKTANSVÄRT synd att en såpass bra serie får ett så ovärdigt slut.
Jag antar att ni som inte sett serien blir speciellt sugna på att se den nu när den inte fått ett riktigt slut. Men vägen dit är helt fantastisk, speciellt första säsongen som tillsammans med Lost nog är den bästa första säsong jag någonsin sett. I alla fall den mest beroendeframkallande.
Kommer vi någonsin få reda på hur det gick för er?

Kommentarer
Postat av: Lisa

så glad att jag hittade hit, amerikanska tv-serier är min stora passion här i livet ;) håller med om heroes, sjukt bra serie!

2010-12-06 @ 19:05:58
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa: Kul att du tycker det! Och ja, Heroes är en awesome serie!

2010-12-06 @ 19:22:49
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback