Mest Älskvärda TV-Karaktärerna, Plats 2

Sorry för sen update. Har varit en hektisk dag.
Men som ni vet finns det bara två platser kvar på min lista över de 20 mest älskvärda tv-karaktärerna. Och den som hamnat på andra plats avslöjas alltså nu.

2. Andrea Belladonna - Samantha Who?

Andrea Belladonna (spelad av Jennifer Esposito) är Samantha Newlys BFF i Samantha Who? Hon är absolut den mest självgoda och egocentriska personen man kan föreställa sig. Men det utan att på något sätt vara elak. Vilket är en konst. För henne finns bara hon och Samantha. Och pengar och fest. När Samantha sedan råkar ut för olyckan vilket gör henne betydligt mer givmild och god gör Andrea allt för att få tillbaka henne som hon en gång var. Och de försöken är en fröjd att se.
Hon står bakom några av de av mig mest välanvända citaten; "Scurbee", "God, I have that everymorning", "I'm the hottest lesbian that's not a lesbian in the entire world", "No offence" and so on. Citat ni absolut inte fattar om ni inte sett serien. Men de är hysteriskt roliga. Jag lovar.
Jag brukar alltid använda Andrea som en referens, ifall det är något jag är osäker över frågar jag alltid mig själv vad Andrea skulle gjort i den situationen. Det slår aldrig fel.
För mig är Andrea (bara så att ni vet uttalas det Ahn-drea, vilket är viktigt att komma ihåg då hon själv påpekar det minst en gång i varje avsnitt) en ikon vars visdom och kunskap... nej, vars awesome stil enbart överträffas av person nummer ETT på min lista.


Andrea Belladonna ifrån Samantha Who? på plats 2


Nu så. Spänningen olidigt. Eller hur? Vem vinner? Det får ni reda på imorrn.

Kommentarer
Postat av: Linus Claesson Elmgren

Roligt med en lite mer annorlunda blogg! :)

2010-08-31 @ 22:05:32
URL: http://linusce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback