Bästa Avsnitten

Dags för min första lista där jag ska avslöja De Bästa utav någonting i några av mina favoritserier. Och idag blir det De Bästa Avsnitten. Jag får inte till några mellanrum mellan serierna, av någon anledning. Men jag tror och hoppas att ni överlever.

Vänner
The One Where Ross Is Fine (Säsong 10, avsnitt 2)
Att välja ett favoritavsnitt av Vänners alla 236 avsnitt är som att välja en favorit bland sina barn. Nu har ju inte jag barn, så jag slipper det.
Till slut blev det i alla fall andra avsnittet på sista säsongen som fick min röst. Det är trots allt det avsnittet jag skrattat allra högst åt. Framförallt första gången jag såg Ross beskrivning av L.O.V.E. under middagen han bjudit flickvännen Charlie och det nyblivna paret Joey och Rachel. Jag trillade bokstavligen ur soffan. Seriöst.
Av någon anledning gick det inte att bädda in det klippet, så klicka HÄR ifall ni vill se det jag pratar om. Helt sanslöst roligt!
Lost
Numbers (Säsong 1, avsnitt 18)
För mig har hela det här 4 8 15 16 23 42-mysteriet varit något av det mest intressanta i Lost. Avsnittet där Hurley för första gången introducerar oss för dessa nummer är episkt (vilket i och för sig de flesta Lost-avsnitten är) och blir därför mitt favoritavsnitt. Även om det givetvis var väldigt svårt att bara välja ett även här.
How I Met Your Mother
Girls Vs. Suits (Säsong 5, avsnitt 12)
Förutom det faktum att det här avsnittet innehåller ett musikalnummer framfört av Barney Himself (som jag för övrigt har som väckningssignal på min telefon) är det här ett av de avsnitten man verkligen kastas fram och tillbaka i. Man vet aldrig vad man ska tro, vad som egentligen stämmer och hur allt hänger ihop. Något serien är känd för. Hur som helst har Ted aldrig varit närmre än såhär att träffa mamman till hans barn.
Desperate Housewives
Something's Coming (Säsong 4, avsnitt 9)
Desperate Housewives har under de senare säsongerna haft så kallade "katastrofavsnitt" som alla varit fruktansvärt spännande. Men det allra mest spännande och bästa avsnittet är när en tornado sveper in över Wisteria Lane. Oväntade saker inträffar och slutet är... en cliffhanger. Kan man säga. Framförallt Felicity Huffman (Lynette) gör som vanligt ett strålande jobb. Hon är bäst helt enkelt. Precis som det här avsnittet.
Prison Break (SPOILERVARNING)
Go (Säsong 1, avsnitt 21)
Dags för flykt. Har Sara lämnat dörren till sjukstugan olåst? Kommer fångarna lyckas ta sig över till andra sidan muren innan vakterna får tag på dem? Nagelbitarspänning på hög nivå. I spänning kan få serier mäta sig med Prison Break, framförallt under det här avsnittet.
Modern Family
Game Changer (Säsong 1, avsnitt 19)
Stackars Claire måste vara vaken hela natten för att skaffa en iPad till Phil i födelsedagspresent. Går det bra tror ni? Knappast. Kul blir det i vilket fall. Speciellt slutscenen, "I love you too, honey", säger inte mer än så.
Årets bästa series bästa avsnitt är alltså det nittonde avsnittet på första säsongen. Men jag tror och hoppas att jag kommer få en ny favorit inom kort då varje avsnitt är hysteriskt roliga.
Samantha Who?
The Pill (Säsong 2, avsnitt 3)
Den här totalt underskattade serien som är en av mina absoluta favoriter är fylld med underbara avsnitt. Men det allra bästa är när huvudpersonen Sam får ett litet piller som gör att hon börjar få delar av sitt minne tillbaka i olika flashbacks. Klassiska citat som "Oh Lord that was 10 years ago, I'm a GENIOUS" och "Oh he did, I just forgot to tell you" härstammar ifrån detta underbara avsnitt. Dessutom får man reda på orsaken till bilcrashen. Hur kul som helst.
Dexter (SPOILERVARNING)
Resistance Is Futile (Säsong 2, avsnitt 9)
Om någon kan bli mer nervös än vad jag blev när Dexter blev inkallad till Lundys kontor där han visade upp Dexters blood slides vill jag gärna höra den pesonen berätta om det.
Jag har heller aldrig andats ut så mycket som jag gjorde när jag förstod att det inte trodde det var Dexters.
Men det var några riktigt nervösa minuter. Och 50 minuter riktigt bra tv. Som alltid när det gäller Dexter.
Imorrn berättar jag om samma seriers Bästa Scen. Så kom tillbaka till bloggen då!

Kommentarer
Postat av: Martina

Ja va kul!! :) då kan vi söka tillsammans! SVF heter skolan, en folkis som ligger i jönköping.

http://www.svf.fhsk.se/

2011-01-13 @ 12:15:22
URL: http://maertan.blogg.se/
Postat av: Evelina B

Hahahah jag älskar Ross beskrivning av love! xD E:et låter mer som ett tinnittus-tjut, haha :D

2011-01-18 @ 16:51:49
URL: http://ebjorkdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback