Recension: Mr. Sunshine

Så fort man åker utomlands i några dagar missar man helt plötsligt massor av saker på hemmaplan. Att se på nya serier t ex. Vilken tur att man kan göra det i efterhand. För det har jag nu gjort, nämligen två avsnitt av Matthew Perrys nya ABC-sitcom Mr. Sunshine.
Jag brukar gilla ABC's serier så jag hade ganska höga förväntningar på Mr Sunshine, speciellt eftersom Chandler var med. Och det var verkligen Chandler som var med. Om än något äldre och mer sliten.
Serien handlar om Chandler Bing... eh Ben Donovan som är manager på en arena i San Diego. En arena vars team består av den ena skruvade karaktären efter den andra. Allt ifrån en totalt omdömeslös chef till en pyromanisk assistent.
Hade någon sagt åt mig att serien handlar om Chandler som separerat från Monica och fått ett nytt jobb hade jag trott på det. För Matthew gör i princip samma roll en gång till. Lite som Courtney Cox som gör en (kanske aningen mer skruvad) ny version av Monica i Cougar Town.
Trots det går det inte att komma ifrån att serien bjuder på klassiska sitcom skratt och att den är underhållande. Och det är väl trots allt det som är tanken bakom komediserier. Även om jag kanske förväntat mig lite mer, både av ABC och av Matthew Perry.
Jag kommer fortsätta kolla, helt klart. Vi får se hur länge dock.
"Could I BE any older?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback