Recension - Chase

Usch vad besviken jag var när jag såg den nya NBC-serien Chase häromdagen. Inte för att den på något sätt var dålig, tvärtom, den var väldigt bra. Men jag trodde inte att det var ett fall i varje avsnitt utan att det skulle vara lite som med Dexter t ex som har ett fall under en hel säsong. Det brukar vanligtvis bli mycket bättre, framförallt eftersom ett avsnitt av Chase bara är dryga 40 minuter.
Serien handlar om en US Marshal, Annie Frost (jordnära spelat av Kelli Giddish) och hennes lilla team som fångar farliga brottslingar. I första avsnittet jagar de den familjemördaren Mason Boyle (läskigt och skickligt spelat av Travis Fimmel) som har en förkärlek för blonda servitriser.
Chase stora problem är tiden. Man hinner inte känna någon connection till karaktärerna och fallen i sig är ganska standardmässiga och blir väldigt snabbt avklarade. Därför kommer jag ge det en chans till, det sänds nämligen i natt igen. Och jag hoppas att man kommer bli lite mer lockad att se fortsättningen efter det, för nu känner man sig bara halvsugen.

Nya superpolisen Annie Frost spelad av tjejen med det coola efternamnet

Kommentarer
Postat av: Sajmun

sv; Åh, fett kul ju! :) Dagis eller typ sexåringar? :)

Jaaa, verkligen. Sjukt bra program verkligen. tack för tipset! :)

2010-09-27 @ 22:26:45
URL: http://sajmuns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback