Mest Överskattade Serierna Någonsin

Dags att avslöja vilka serier jag tycker är de Mest Överskattade Serierna Någonsin. Det finns en hel del, men jag har beslutat att bara ta med fem stycken.
Bara för att klargöra är det också skillnad på vad som är dåligt och vad som är överskattat. För att vara överskattat måste det alltså blivit hyllat först av kritiker och tittare, och sedan blivit dissat av mig. :) (första gången jag använder smiley i bloggen)
So, here we go, får se om ni håller med mig. Antagligen inte. 

Plats 5 - True Blood



Jag gillade True Blood i en halv säsong ungefär. Då tycker jag den var häftig, udda och framförallt hade ett grymt coolt intro. Sedan spårade det ur ganska rejält. Jag vet inte exakt när, men när jag kom på mig själv med att tänka att "Åh nej, jag måste ju se True Blood också, det hade jag glömt" insåg jag att det kanske inte var en så bra serie after all. Att sedan Sookie Stackhouse är den absolut tråkigaste huvudpersonen i tvns historia gör det inte bättre. Inte ens Anna Paquin kan väl gilla henne?

Plats 4 - Two And A Half Men



Jag är vanligtvis ett fan av sitcoms. Ni som läser min blogg kontinuerligt vet att How I Met Your Mother och Friends hör till mina absoluta tv-favoriter.
Tyvärr finns det stora undantag i den kategorin. Two and a half men är absolut ett av dem. För tråkigare sitcom får man ju leta efter. Det händer absolut iiiiiingenting! Serien går inte frammåt. De flesta sitcoms har en storyline där karaktärerna utvecklas och deras privatliv förändras.
Det enda som händer är att Jake kommer in i puberteten och Evelyn får nya läppar. Annars är det samma sak avsnitt efter avsnitt. Dessutom är Charlie Sheen och Jon Cryer stela som pinnar, precis som deras karaktärer, vilket gör det oerhört tråkigt att kolla på.
Skönt att det inte blev någon Emmy i år i alla fall.

Plats 3 - Sex and the City



Jag vet att jag kommer bli hatad, troligtvis för alltid, men den här serien förstår jag mig bara inte på. Och kom inte och säg att det är för att jag är kille, för jag vet flera killar som är helt fast i serien.
Jag förstår helt enkelt inte grejen bara. Att den blivit så fantastiskt stor, och dessutom fått uppföljare i form utav inte bara en, utan TVÅ långfilmer är helt otroligt.
Från början, när jag såg den första säsongen trodde jag att anledningen till att jag inte gillade den var för att den kändes så otroligt mycket nittiotal, på ett dåligt sätt. Men när de senare säsongerna visade sig vara lika ounderhållande som de första förstod jag att det helt enkelt inte var min typ av serie.

Plats 2 - Six Feet Under



Six Feet Under har det utan tvekan det absolut tråkigaste pilotavsnittet jag någonsin sett. Jag satt verkligen och led när jag såg det. Inte för att det var sorgligt eller deppigt, utan för att det var så fruktansvärt tråkigt. Och långt! Jag vet att jag ofta klagar på att pilotavsnitt är korta, men det är ju när de är bra!
Att jag sedan genomled flera avsnitt av serien är helt oförståeligt. Det är verkligen timmar jag aldrig kommer få tillbaka.
Väldigt skönt att Michael C Hall till slut fick en roll han förtjänar i och med Dexter.

Plats 1 - Seinfeld




Seinfeld, Seinfeld... Vänners föregångare, en serie om ingenting, skämt tråkigare än Oddasat. Där har ni världens kanske mest kända sitcom. Heeeelt oförtjänt.
Jag har verkligen försökt, satt mig ner med en stor mugg te i handen, varit på glatt humör, gjort allt för att försöka underhållas av serien. Det går bara inte.
I första hand tror jag det handlar om karaktärerna. Jag gillar de inte helt enkelt. Inte en enda av dem. Det har dessutom varit lite av problemet med de andra serierna på den här listan. För mig är karaktärerna helt enkelt det viktigaste. Den kan ha världens bästa story, men utan älskvärda karaktärer är det omöjligt att bli underhållen.

Det var det det. Kanske inte bästa sättet att bli populär, att klanka ner på omtyckta serier. Men nu vet ni i alla fall vilka storserier jag inte njuter av i tv-soffan.
I morgon däremot tror jag att det blir en lista över de Mest Underskattade Serierna Någonsin istället. Kommer bli kul, för mig i allal fall.

Kommentarer
Postat av: Fredric

Plats 3, SATC?! :O Vi är inte vänner längre :(

2010-10-09 @ 01:41:57
URL: http://fredricshuffie.blogg.se/
Postat av: FilipWho?

Svar till Fredric: Förlåt, visste att du skulle ta det hårt!

2010-10-09 @ 01:44:08
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: lovisa/polichinelle

satc och seinfeld är två av mina absoluta favoritserier! smaken är verkligen som baken märker man :)

2010-10-09 @ 17:37:50
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Oh no, du glömde ju VÄNNER!

2010-10-09 @ 17:54:19
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Jaha oj, jag missupfattade visst delar av texten, haha. Bra att du inte tog med Vänner rättare sagt. ;)

2010-10-09 @ 17:55:47
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Postat av: Being Olivia

Tack! Så otroligt häftigt och skönt att träffa(öh?) någon med samma åsikter om tv som jag. Hittade hit av en slump, försökte se om Being Erica, som jag just har upptäckt hela säsong 2 av istället för att plugga, skulle bli/redan var inköpt till Sverige.

Det är ju inte klokt att den serien inte är upplockad än!

Den är grym. Är lätt rädd för att se säsong 1 och 3, ifall de är sämre än andra. Men ändå. vilken serie.



Och på tal om serier (...) så kanske du som verkar vara tevefil har hört talas om Game of thrones? Om inte, lägg till den på din bevakningslista...

Den spelas in just nu av HBO på Irland, och är byggd på den enda bokserie jag någonsin blivit fan-ig om. (Blev inte en så här groupielik av Backstreet boys i femman..)



Den brukar jämföras med Sopranos (inget fan) och the Tudors (semifan) men lär bli ännu grymmare än så. Grym cast. Grymma producenter och regissörer. David benioff som var med i Flyga m drake bl a. Lena Headey, Mark Addy, Aidan Gillen, Nikolaj CosterWaldau från Danmark, Peter Dinklage!(station agent) och inte minst Sean Bean(sagan om ringen)... Kolla in teasertrailerna på HBO lr youtube.

Det har nog aldrig varit så mkt snack om en serie redan innan det blev bekräftat att den plockades upp av HBO.. ;)

2010-10-30 @ 21:11:04
Postat av: Being Olivia

:D Det var ju inte alls det jag började skriva för att säga! Ursäkta!

Det jag ville säga var - Tack - för att någon äntligen säger rakt ut att de här serierna är de mest överskattade sen.. hmm. Skål. Det enda bra från den serien är Frasier, som jag tyckte var skit tills jag kom över 20-årsgränsen. Länge leve Niles.

2010-10-30 @ 21:13:54
Postat av: FilipWho?

Svar till Being Olivia: Tack för den otroligt långa kommentaren, du har absolut slagit nytt rekord i det här på min blogg i alla fall ;) Och du behöver inte vara rädd för att Being Ericas första säsong är sämre, kan inte uttala mig om tredje än eftersom jag tyvärr inte hunnit se den än. Men ja, att ingen svensk kanal vill ha den än är väldigt konstigt.

Och jag har absolut hört talas om Game of Thrones och måste säga att jag är superpepp på den serien! Can't wait!

2010-10-30 @ 22:13:42
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback