Helt Underbart I Dubbel Bemärkelse

Jag kommer gå emot mig själv nu och hylla ännu en brittisk serie. Ja faktiskt.
Tidigare har jag skrivit hur bra amerikanarna är på att göra tv-serier, och det står jag absolut fast vid då min top20 över de bästa serierna (en lista som inte finns) enbart består av serier ifrån Estados Unidos de América. USA alltså...
Men nu kommer Coupling och Fawlty Towers få en kompis. An old friend, even. Nämligen Absolutely Fabulous, eller "Helt Hysteriskt" som den så fint döpts om till i Sverige.
Jag var väldigt förtjust i den serien när jag var lite, fråga mig inte varför, för den är inte så barnvänlig. Men när jag häromdagen fick reda på att den kommer få en fortsättning blev jag faktiskt lite smått lycklig. Vilket förvånade mig. Jag är nämligen skeptisk till serier som återupplivas. Det blir som bekant väääldigt sällan bra. Men just nu skiter jag i det. Det kommer istället bara bli väldigt kul att se hur Edina och Patsy har utvecklats under de sex åren de varit borta. Om de nu har utvecklats. Troligtvis inte.
Hur som helst, har ni inte sett på serien tycker jag absolut ni ska göra det. Den är...speciell, precis som brittiska serier brukar vara.


Storbritanniens coolaste ladies är snart tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Annie

Jaaaaaaaaaaa! :D:D:D

2010-11-12 @ 13:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback