Sju Säsonger På Drygt Tre Månader

Den 26 augusti i år såg jag mitt allra första avsnitt av en fantastisk serie. Serien hade då redan hållt på i mer än sex år, men jag hade ignorerat den eftersom jag trodde det var en sliskig tjej-serie där botoxade 40-åringar levde ett Hollywoodliv. Med andra ord lite Svenska Hollywoodfruar fast...på låtsas.
Serien är Desperate Housewives, om ni inte förstått det.
Och OJ vad fel jag hade om den serien! Redan efter första avsnittet insåg jag mina fördomar var långt ifrån sanna. Serien är varken tjejig eller speciellt Hollywoodglammig. Istället är den spännande, underhållande och fantastiskt välspelad. Dessutom är den full av älskvärda karaktärer som jag aldrig kommer glömma.
Nu har jag ÄNTLIGEN kommit i kapp USA, alltså sett alla avsnitt som finns av serien än så länge. Och det har jag gjort på tre och en halv månad. Att jag haft tid till något annat över huvudtaget är ganska märkligt då serien är inne på sin sjunde säsong.
Desperate Housewives kommer gå till historien som en av mina absoluta favoritserier, utan tvekan. Så bra är den.
Det enda tråkiga är att jag nu inte längre kan se på fyra avsnitt på raken ifall jag skulle haft lust utan måste vänta en vecka tills det är dags igen. Men jag antar att det är så man ska kolla på serier egentligen... Men det är inte lika kul!
Hur som helst rekommenderar jag serien, framförallt till er killar som inte vågar kolla på den för att ni tror att den är tjejig. But like I said, it's not.
The Cast of the seventh season

Kommentarer
Postat av: Martina

Tack Filip! :) ja du får komma förbi och handla smink åt brudarna i familjen ;)

2010-12-13 @ 22:08:59
URL: http://maertan.blogg.se/
Postat av: elin

lite creds tack! :(

2010-12-17 @ 23:17:47
Postat av: Lisa

dh är en riktigt välgjord serie, och blir inte som många andra serier tråkig efter några säsonger. jag har iaf inte tröttnat efter sju säsonger, vill bara ha mer mer mer! :)

2010-12-18 @ 02:00:28
Postat av: FilipWho?

Svar till Elin: Jag har ju redan creddat dig flera gånger i bloggen ju! :O Men du kommer får mer credd, lovar ;)

Svar till Lisa: Nej precis, den har hållt väldigt hög nivå hela vägen. ^^

2010-12-18 @ 23:33:11
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback