Minikalendern: 2010 Års Bästa

God Jul alla bloggläsare! Just nu sitter jag och tittar ut över ett väldigt snöigt Alingsås. Men det är ju så det ska vara på julafton. För bara två år sedan klagade vi alla över hur otroligt tråkigt det var att det inte var vitt ute. Men tji fick vi, redan förra året.
Julafton brukar vara fylld med otroligt god (och mycket!) mat, julklappar och Kalle Anka, Karl-Bertil Jonsson, och Arne Weise för oss som är över tolv. Nu är det tråkiga SVT-profiler som gäller.
Men allt det ska kan ni knuffa lite åt sidan nu, för nu är det dags att avslöja vilken serie som, enligt mig, varit ALLRA bäst! 2010 Års Bästa helt enkelt.
Den här serien är nu mitt uppe i sin andra säsong. Och till skillnad ifrån många andra serier så är säsong 2 inget mellanår utan en riktigt bra säsong. Om inte bättre så i alla fall lika bra som första.
Det absolut viktigaste i en lyckad serie är mixen av karaktärer, och där har den här serien lyckats riktigt, riktigt bra. Dessutom är den fylld av igenkänningshumor, annan humor och ett gäng av härliga skådespelare.
2010 års ALLRA bästa serie är...ingen... mindre... än...




Modern Family har blivit prisad av både kristiker och tv-tittare, vilket är helt rättvist! Det finns få serier som slår den moderna familjen. Hur fortsättningen än blir har den här serien för alltid placerat sig på min lista över de absoluta topserierna. Mycket tack vare Sofia Vergara som spelar den blivande klassikern Gloria.
Har ni inte sett Modern Family är det verkligen på tiden då det är årtiondets roligaste nykomling. Hoppas den fortsätter länge, länge, länge!
Jag hoppas också att ni får en bra jul med många paket fyllda av serieboxar. Ja och lite annat också kanske.
GOD JUL! :D

Kommentarer
Postat av: Gustav

More like: årets största miss och årets största tips. Kunde du inte ha varit snabbare i svängarna här så jag vetat vad jag skulle önska mig i julklapp? Vem vet vad jag får nu? Håller tummarna för dig och kameran-för-20-papp ;)



GOD JUL!

2010-12-24 @ 11:51:50
URL: http://gkibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback