Smartare Än En Femteklassare

Idag var jag på tv-inspelning av SVT's nya lördagsunderhållning Smartare Än En Femteklassare som spelas in i Göteborg. Har fått biljetter dit, både tills idag söndag och imorgon måndag. Så idag var första dagen och det var faktiskt riktigt kul att vara där och se hur en bandad tv-sändning går till. Har tidigare bara varit på direktsändningar (förutom de bandade tv-sändningarna jag själv varit med och gjort under skoltiden) och det är verkligen HELT annorlunda. Jag satt och var helt fascinerad av allt ljud och ljus och kameror på ett sätt som bara riktiga media-nördar kan vara.
Programledaren Lasse Kronér var det som höll i programmet, och innan inspelningen skulle börja flyttade han runt på vissa personer i publiken, så att det skulle se bra ut i bild. Och givetvis bestämde han sig för att flytta mig, tog ner mig på inspelningsgolvet och började "intervjua" mig. Väldigt kul! Han frågade om vad jag gjorde om dagarna, vilken utbildning jag gått på gymnasiet och när jag berättade att det var media blev han helt till sig och sa att vi kanske skulle bli framtida kollegor. Riktigt kul faktiskt! Undra om han känner igen mig när jag kommer imorrn också.
För övrigt kunde jag inte alla frågor i programmet, vilket är lite pinsamt. Men det kunde å andra sidan inte alla tävlanden heller.
I vår kommer ni i alla fall kunna njuta av att se mig i bild ungefär en timme under program två och tre, som spelades in idag. Jag hade en perfekt synas-i-bild-plats. Får se hur det blir imorgon.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Hoppas du haft en bra dag!

2011-03-01 @ 22:37:54
URL: http://tommytott.blogg.se/
Postat av: Martina

Fy va kul!! :) hoppas han fixar in dig så du kan börja jobba där!

2011-03-06 @ 00:41:30
URL: http://maertan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback