Fantastisk Vecka Framför Oss

ÄNTLIGEN är det söndag! Det är inte ofta man hör folk säga så. Jag säger det väldigt sällan jag också. Men nu är det befogat. Dels kommer Solsidan ikväll, Sveriges bästa komediserie på 100 år, vilket jag sagt X antal gånger här i bloggen. Dessutom har de som kan veckodagarna utantill lyckats räkna ut att det är måndag imorgon och en ny vecka. Och under den veckan sätter ÄNTLIGEN de allra flesta tv-serierna igång igen i USA efter några veckors uppehåll. Känns ganska löjligt att ta en paus runt jul och nyår, sända i två veckor efter det och sedan ta en paus igen. Det gör oss utländska tv-tittare förvirrade. Säkert amerikanerna också.
Dessutom sätter två nya, förhoppningsvis härliga serier igång; Mr. Sunshine med Vänner-stjärnan Matthew Perry har premiär med sin nya ABC-sitcom den 9 februari, samma dag som Episodes, starring ingen mindre än Matthews kollega Matt LeBlanc som dessutom spelar sig själv. Kunde antagligen blivit lite halvkasst om det inte vore så att Showtime ligger bakom det här tillsammans med brittiska BBC. Och på tal om brittiskt. Nästa helg åker jag till London, så innan dess ska jag försöka sammanställa en lista över grymma brittiska serier alla borde se. Det finns trots allt en hel del.
Så både ni och jag har mycket att se fram emot nästa vecka!
Skriv in 9 februari i er almanacka. För då har Joey och Chandler premiär
med varsin ny serie! (Inte som sina karaktärer dock)

Kommentarer
Postat av: hattori

Det var på tiden! Håller på att längta ihjäl med efter Desperate Housewives... Vet du varför de har haft en paus nu mitt i allt?

Ha det så trevligt i London!

2011-02-06 @ 13:42:31
Postat av: FilipWho?

Svar till Hattori: Ouch...då måste det svida när jag säger att Desperate tyvärr har en veckas längre paus än de flesta andra serierna. Och nej, jag vet faktiskt inte varför. Sportlovspaus? Typ.

Tack så mycket!

2011-02-06 @ 15:23:30
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Fredric

Börjar inte Glee idag också?

2011-02-06 @ 17:47:09
URL: http://fredricshuffie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback