"Hawaiiskjorta? Ska du ha Hawaiiskjorta med dig mitt i vintern?"

Regnet öser ner, det är fortfarande rätt varmt ute och löven är något mellanting mellan grönt och brunoranget. Ändå fick jag precis värdlens julstämning. Vet inte vad det var, antagligen någon doft eller ljud. Jag har nämligen väldigt lätt att associera. När det gäller typ allt.
Hur som helst bestämde jag precis att från och med första december ska jag varje dag se på ett avsnitt av några av mina favoritjulkalendrar. Mysteriet på Greveholm (utan konkurrens deb absolut bästa julkalendern ever), Pelle Svanslös, Trolltider, Sunes Jul, Jul I Kapernaum och Tomtar på loftet (denna underbara norska julkalendern som var en parodi på alla olika realityserier som var populära för några år sedan) är de som troligtvis står på menyn. Nostalgi för fulla muggar kommer det bli! För att inte tala om julstämning. Något jag lite gick miste om förra julen då jag låg på en strand på egypten. Vilket givetvis var helt underbart det med.
Så nu får det gärna bli december snart. Oktober och november klarar jag mig helt klart utan.

Greveholm är 90-talet när det var som bäst

Kommentarer
Postat av: Hanna Z

Minnen, Filip, haha (Kan erkänna att jag har dvdn hemma)

2010-09-15 @ 17:46:58
Postat av: Fredric

Glöm inte Julens hjältar! Det var ju så spännande med hemska tuggen :O

2010-09-15 @ 18:41:31
URL: http://fredricshuffie.blogg.se/
Postat av: FilipWho?

Svar till Fredrci: Nej usch. Då hade jag slutat kolla på julkalendrar, såg de första avsnitten och avskydde det.

Svar till Hanna Z: Eller hur!? :D Riktigt härliga minnen ifrån Lerum och barndomen! Jaa jag vet, jag måste också skaffa det snart :P Säger det varje år.

2010-09-15 @ 21:18:37
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback