Snart Dags För De Gående Döda

Är det bara jag eller är det väldigt många serier med skräcktema nu för tiden? Skräcktema med bemärkelsen att de ofta handlar om vampyrer (känns lite old news nu, va?) och zoombies.
Dock var det länge sedan jag såg en äkta skräckserie. Därför ska det bli väldigt intressant att lagom till halloween, den 31 oktober, se AMC's nya zoombieserie The Walking Dead som är baserad på serietidningen med samma namn. Tyvärr har jag inte läst den, har aldrig varit en serietidningskille förutom Kalle Anka och Serieparaden när det begav sig (herregud vad gammal man låter när man säger så).
Anledningen till att jag ska se den, då det inte är min normala favoritkategori är dels att jag är nyfiken på en äkta skräckserie, plus att min lilla favorit Sarah Wayne Callies, Sara ifrån Prison Break, är med. Jag brukar ofta börja kolla på en serie på grund av en särskilld skådis, och ofta blir det rätt lyckat.
Trailern verkar hyfsat lovande, även om jag sätt betydligt bättre.
Men vi får helt enkelt vänta tills halloween innan vi kan vara säkra.


Kommentarer
Postat av: lucke

Var med och tävla om en jumpsuit på min blogg om du känner för det :P

2010-10-11 @ 17:08:39
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, ja det var ju lite dåligt. :P

Jag har skrivit ett inlägg om detta för längesen tror jag. Om skräcktema just nu. Själv gillar jag inte alls det som är övernaturligt. :P

2010-10-12 @ 10:16:53
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hejhej! Spana gärna in min blogg:)



Kram Sofie

2010-10-12 @ 20:09:50
URL: http://sofieahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inget jag ska se på. Hehe.

2010-10-13 @ 12:20:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Being Olivia

Oj, verkligen ingen zombiefan.. Men den här måste man ju bara se, om inte annat än för att det är så nytt. Zombier på tvserie. What's next? ;D

2010-10-30 @ 21:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback