Cornfield It Is

Tillbaka ifrån en mycket trevlig och intressant filminspelning.
Som jag berättade tidigare var det min gamla lärare i rörlig bild som frågade innan sommaren ifall jag och några andra ville vara med i hennes konstfilm som skulle spelas in till hösten. Och det är klart att man ville det! Så idag var det dags.
Konstfilmer är som ni vet väldigt speciella och filmiska, vilket gör att de är svåra att beskriva. Men in a nutshell kan man säga att det vi skulle göra var att springa i ett majsfält, flåsa in i myggorna när man sprang (vilket man inte behövde fejka efter ett tag) samt stirra in i kameran innan och efter man sprang.
Det var väldigt intressant faktiskt, och framförallt väldigt kul! Ska dessutom bli väldigt intressant att se det färdiga resultetet när det är klart. För jag måste säga att hon hade en mycket intressant och speciell idé. Dessutom fick det mig att sakna filmskapande ännu mer faktiskt. Jag borde kanske börja göra en film snart igen?
Dock var det väldigt kallt och blåsigt och jag ogillar att springa i gummistövlar. Jag ogillar gummistövlar över huvud taget om jag ska vara ärlig.
Ikväll blir det Terriers för hela slanten! Wiiie!


Att springa i majsfält är jobbigt men kul. Bilden är sedd ur en myras perspektiv.
Dock inte jag som tagit den. Vilket det nästan aldrig är i min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback