Sex år försent!

Det finns vissa saker man verkligen skäms för. Alla har vi väl något. Lyckligtvis kan jag inte komma på så många saker som just jag skäms för. Men det finns några saker.
En sak som jag verkligen skäms över att det finns några riktigt stora tv-serier som jag aldrig har sett. Och det funkar ju inte. Speciellt inte eftersom man är en nybliven tv-bloggare. Därför tog jag nyss tag i problemet och gjorde en liten mental lista på serier jag aldrig sett men som jag på ett eller annat sätt ska beta av under hösten.
Först på listan är Desperate Housewives. En serie jag tidigare avfärdat som tjejig och plastig.
Men när min goda, goda vän Elin i princip krävde att jag skulle se den kände jag att jag var tvungen. Jag litar (oftast) på hennes omdöme, och det visade sig att hon hade rätt.
Efter att ha sett två avsnitt är jag riktigt sugen på att beställa hem några boxar. Speciellt eftersom de hade dem riktigt billigt på discshop. Men vi får se, beror lite på hur höga mina övriga räkningar är den här månaden.
Så sex år för sent kommer jag alltså börja följa de Desperata Hemmafruarna. Mycket bättre än alla Skånefruar och Hollywoodfruar och New York-fruar.
Vilka de andra serierna jag aldrig sett är lär ni få reda på så småningom.

Kommentarer
Postat av: elin

Har jag någon gång tipsat dig om en film eller tv-serie som varit dålig? nejjduu Filip.. jag visste att du skulle gilla serien, nu kan vi ha DH-maraton någon dag!! Tack för en superkul blogg :D

2010-08-26 @ 02:03:07
Postat av: FilipWho?

Svar till Elin: Haha nja, jag vet faktiskt inte. Ska försöka fundera ut någon. Jaa det måste vi ha! :D Tack för att du läser den ;)

2010-08-26 @ 02:09:48
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Lisa W

sett Rederiet? Sveriges största TV-serie genom tiderna med sjukt mycket bra (och en del dåliga) skådisar. Om du inte har sett Rederiet måste du det, annars kan man inte kalla sig själv för ett fan av TV-serier.

2010-12-18 @ 11:48:47
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa W: Klart jag sett Rederiet! Gillade första säsongen när den gick i repris för några somrar sedan, sedan tappade jag orken att fortsätta kolla.

2010-12-18 @ 23:30:11
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback