FilipWho? Tippar Emmy Awards

Gaah! Snart dags för Emmy Awards, and it's killing me att jag inte kommer kunna se det live, även om jag älskar mitt jobb så hade jag nästan hellre tagit ledigt. Men nej. Det kan jag inte med att göra. And also; I need the money.
Nu har det i alla fall blivit dags att tippa hur det går i de största och mest intressanta kategorierna.

Bästa dramaserie
True Blood
Breaking Bad
Mad Men
Dexter
Lost
The Good Wife


Jag tror tyvärr att True Blood tar hem det priset. Tycker dock den har fått oförtjänt mycket uppmärksamhet och är enormt överskattad. Men det är riktigt svårt att säga vem som vinner, kan även bli Mad Men, av någon anledning. Men jag hoppasDexter eller möjligtvis Lost, sjätte och sista säsongen var nästan i klass med första och andra. Men bara nästan. Dexter däremot har varit briljant rakt igenom, men fjärde och senaste säsongen var magisk.

Bästa komediserie
Curb Your Enthusiasm
Modern Family
Glee
The Office
Nurse Jackie
30 Rock


Min favoritkategori, eftersom jag har en liten förkärlek till komediserier. Men här är det också väldigt svårt att gissa. Antagligen tror jag Glee tar hem det. Den har också fått mycket uppmärksamhet, men välförtjänt sådan. Jag hoppas givetivs på Modern Family men Glee går också bra. Som ni vet älskar jag Nuse Jackie men jag tycker det är mer en dramaserie och den är absolut inte roligast av de nominerade serierna. Även om den kanske är bäst.

Bästa manlige skådespelare i en dramaserie
Jon Hamm, Mad Men
Kyle Chandler, Friday Night Lights
Hugh Laurie, House
Michael C Hall, Dexter
Bryan Cranston, Breaking Bad
Matthew Fox, Lost


Snälla, snälla, snälla låt Michael C Hall vinna den här, som Caroline af Ugglas skulle sagt. Jag råkar nämligen veta att hon är ett fan av Dexter. Och det är jag med. Men jag är ett ännu större fan av Michael, därför hoppas jag att han vinner. Tror däremot att Matthew Fox eller Jon Hamm tar hem det. Även om Michael har en bra chans han också.

Bästa kvinnliga skådespelare i en dramaserie
January Jones, Mad Men
Kyra Sedgwick, The Closer
Mariska Hargitay, Law & Order: SVU
Glenn Close, Damages
Julianna Margulies, The Good Wife
Connie Britton, Friday Night Lights


Här måste jag erkänna att jag inte har så bra koll. Så jag drar till med att jag tror att January Jones vinner, och jag hoppas på det också. Säger vi. Glenn Close kan också få vinna om hon vill.

Bästa manlige skådespelare i en komediserie
Larry David, Curb Your Enthusiasm
Tony Shalhoub, Monk
Steve Carell, The Office
Matthew Morrison, Glee
Jim Parsons, The Big Bang Theory
Alec Baldwin, 30 Rock


Jag har aldrig varit förtjust i Alec Baldwin, men han tar hem det här tror jag. Hoppas Matthew Morrison.

Bästa kvinnliga skådespelare i en komedi
Amy Poehler, Parks and Recreation
Edie Falco, Nurse Jackie
Julia Louis-Dreyfus, Christine
Lea Michele, Glee
Toni Collette, The United States of Tara
Tina Fey, 30 Rock


Nu ställs jag ju inför ett dilemma. Jag sa tidigare att Nurse Jackie inte riktigt var värd att vinna i kategorin komedi, därför borde inte heller Edie Falco få vinna den här. Men jag hoppas ändå att hon gör det faktiskt. För hon är riktigt, riktigt bra. Och Lea Michele, du sjunger heeelt fantastisk sweety, men du kan inte agera. Och Julia Louis-Dreyfus, dels har du ett väldigt jobbigt namn att skriva, märkte jag nu, men du är också bara nominerad för att Christine är slut. Edie eller Amy Poehler tror jag vinner.

Bästa manlige biroll i en dramaserie
John Slattery, Mad Men
Martin Short, Damages
Aaron Paul, Breaking Bad
Terry O’Quinn, Lost
Andre Braugher, Men of a Certain Age
Michael Emerson, Lost

Michael Emerson vann förra året, men han kan mycket väl vinna igen. Jag hoppas han gör det. Men Andre Braugher tror jag går hem med ännu en Emmy. Vilket är helt okej.

Bästa kvinnliga biroll i en dramaserie
Christina Hendricks, Mad Men
Rose Byrne, Damages
Archie Panjabi, The Good Wife
Sharon Gless, Burn Notice
Elisabeth Moss, Mad Men
Christine Baranski, The Good Wife


Även här har jag lite svårt att uttala mig, men känner på mig att det här är Mad Mens afton, därför tror och hoppas jag på Christina Hendricks.

Bästa manlige biroll i en komediserie
Jesse Tyler Ferguson, Modern Family
Chris Colfer, Glee
Jon Cryer, 2 ½ Men
Ty Burrell, Modern Family
Eric Stonestreet, Modern Family
Neil Patrick Harris, How I Met Your Mother


Det är rent plågsamt att behöva gissa och hoppas här! Alla är bra! Utom Jon Cryer möjligtvis som jag verkligen inte gillar av någon anledning. Min lilla älskling Neil Patrick Harris hoppas jag givetvis på, samtidigt som vem som helst av de andra är välkommen att ta hem segern. Gärna Ty Burrell.. Och så tror jag det blir. Han är awesome. Inte lika awesome som Neil, men tillräckligt.

Bästa kvinnliga biroll i en komediserie
Jane Lynch, Glee
Jane Krakowski, 30 Rock
Kristen Wiig, Saturday Night Live
Sofía Vergara, Modern Family
Julie Bowen, Modern Family
Holland Taylor, 2 ½ Men


Det är ju nästan samma sak här! Vad jobbigt... Här är ju Sofía Vergara min älskling, men jag fullkomligt avgudar Jane Lynch som Sue Sylvester också... för att inte tala om Julie Bowen som är helt fantastisk i Modern Family. Så någon av de tre hoppas jag på. Och jag tror att Jane tar hem det. Eller Sofia.

Det var mina tippningar det i de största och mest intressanta kategorierna. Vi får se hur rätt jag får. Eller hur glad jag blir.
Ni som inte jobbar på måndag (eller ni som helt enkelt skiter i att vara utvilade när ni jobbar) kan följa galan på kanalen Star! eller via internet. Sändningarna startar klockan 01.00 och själva galan börjar vi 02.00. Jimmy Fallon är programledare, blir säkert bra.


Snart är det dags! Är du nominerad?

Kommentarer
Postat av: S E V D A Y E T I S-sevdas.blogg.se

bra blogg du har :)

2010-08-29 @ 16:29:12
URL: http://sevdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback