Vad Som Inte Engagerar

Ikväll är det Sveriges motsvarighet till Emmy Awards; Kristallen. Och med motsvarighet menar jag en värdelös lite fjantig kopia som som bäst kanske når upp till Emmys allra svagaste punkt. Jag menar, hur kul kan det vara när Doreen Månsson är nominerad till bästa programledare? Det säger en del om kvalitén på svensk tv. Det finns ytterst bra saker med svensk tv. En av de sakerna är nominerade ikväll, och den kommer vinna, det vet jag.
Någon gång ska jag gå igenom med er vad svensk television (inte Sveriges Television) producerat som varit bra! Och den listan blir inte speciellt lång, bara så att ni vet.
Kristallen 2010 sänds i TV4 klockan 20.00 ikväll. Missa det gärna.


Tilde de Paula och Linda Lindorff som hon numera tydligen heter leder galan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback