Kommer The Event Bli TV-Höstens Händelse?

Ingen som är det minsta intresserad av tv-serier kan väl ha missat den enorma snackisen The Event som börjar i USA den 20 september?
Tyvärr missade jag att skriva med den när jag gjorde min lista med seriestarter. Men jag skriver med den nu istället.
Det är troligtvis den av de nya serierna jag är mest taggad inför. Den har beskrivits som en blandning mellan Lost och 24, vilket man kan se i trailern. Och eftersom jag älskar båda dessa lär det nog bli bra. Jag älskar ju mystik och tyckte inte alls att Lost snurrade in sig själv i sin egen mystik som många tycker. Så mycket mystik hoppas jag på!
Sedan måste jag ge ett stort plus till SVT som valt att sända serien enbart sex dagar efter premiären i USA. Jag kommer ju givetvis inte att vänta med att se den, men jag tror att de tjänar på att sända den nu när den är såpass het. Det luktar Heroes och Lost-hysteri faktiskt. Båda blev ju otroligt hypade, men med rätta.
Dock ryktas det om att The Event itself, alltså själva händelsen, skulle vara alieninvasion. Vilket jag inte hoppas på. Sånt har vi sett. Senast i nyversionen av V. Den är bara halvlyckad. Originalet är bättre.
Hur som helst tycker jag ni ska kolla in The Event den 20 september på NBC eller vänta i sex dagar och se den den 26 september i SVT.



Seems pretty awesome, huh?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback