Minikalendern: 2010 Års Bästa Nykomling

Min första kategori i nya Minikalendern är Årets Nykomling.
Årets Nykomling tilldelas en serie vars första säsong hade premiär någon gång under året 2010.
2010 Års Bästa Nykomling, enligt tv-bloggaren FilipWho? är....


THE BIG C



Den otroligt välspelade, roliga, känslosamma och otippade serien The Big C, med Laura Linney i huvudrollen tog mig verkligen med storm, för att använda mig av ett slitet uttryck.
Serien, som jag skrivit om flera gånger här i bloggen handlar om den nyseparerade mamman Cathy som nyligen fått beskedet att hon har obotlig cancer. Hon lyckas mer eller mindre acceptera det men vägrar berätta för sin familj. Istället bestämmer hon sig för att leva livet till fullo.
The Big C är utan tvekan Årets Nykomling. Fullpott för Showtime once again med andra ord.
Imorgon presenteras Årets Avslut. Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Gustav

Vart hade Mr Filip tagit sig med hjälp av en tidsmaskin då? (:

2010-12-15 @ 21:03:15
URL: http://gkibe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback