Svenskar är konstiga

Är det inte väldigt mycket "fruar" på tv i Sverige just nu? Jag kollar väldigt sällan på svenska kanaler men när man väl gör det så är det STÄNDIGT reklam för alla dessa olika varianter av fruar. Det är Svenska Hollywoodfruar, Danska Hollywoodfruar, Norska Hollywoodfruar (fast förklätt till titeln Ja Vi Elsker Hollywood), Svenska New York-fruar och så det senaste; Skånefruar. Det är alltså den nya trenden. Trots att den började för över ett år sedan. I USA vet jag inte ens när den började, med alla dessa Real Housewives ifrån alla möjliga städer. Länge sedan var det i alla fall.
Första säsongen av Svenska Hollywoodfruar tyckte jag faktiskt var roligt att se. Anna Anka var en skön tant (ja, hon ser ut som en tant) med åsikter som verkligen rörde om i detta hemska jantelagssamhälle. Ingen fattade att hon gjorde allt för att provocera utan tyckte att hon bara var allmänt dum i huvudet samtidigt som de fascinerades av hennes osvenska sätt.
Men coolast av de alla var lätt Maria Montazami, som fortfarande är en stor favorit hos mig. Hon är den enda svensken som kommer undan med både bröstoperationer, botoxinjiceringar och citat som "Jag tittar aldrig på prislapparna". Jag läste en artikel där hon öppet berättade om allt botox hon använder (vilket man även ha fått se i serien), bröstoperationen och att hon aldrig kollar på hur mycket en vara kostar innan hon köper den. Kommentarerna under löd "Du är så härlig Maria!", "Finns det någon skönare person?" och "Maria Montazami är världens underbaraste människa". Alla älskar henne. Men hade den artikeln handlat om vilken annan svensk kändis som helst hade kommentarerna varit helt annorlunda. Säg Charlotte Perrelli. Eller Agneta Sjödin. De hade blivit kallade divor, att de tror att de är något, att de var inne i någon slags 40-årskris eller whatever. Det är jag helt övertygad om. Så vad är det då som gör att Maria kommer undan med sånt? För att hon är en så skön person? Men jag tror knappast är något fel på varken Charlottes eller Agnetas personligheter heller. Men svenskar är konstiga. Så är det.
Missa inte plats 20-15 över mina Top 20 Mest Älskvärda TV-karaktärer som jag publicerar under dagen.
Ha en bra dag så länge!

Kommentarer
Postat av: elin

Haha jag bara älskar Maria, så himla skön! och jag älskar avsnittet då hon säger att hon aldrig skulle kunna tänka sig använda strumpor för fötterna blir så instängda, sedan filmar det på hennes fötter och, hon har ett par strumpor på dig! så säger hon lite blygt "men sluuuuuuta" hahah åh vilken skön person, fler borde vara som henne, helt klart! :)

2010-08-25 @ 23:44:04
Postat av: FilipWho?

Svar till Elin: Jaa hon är verkligen superskön! Men jag undrar vad det är med henne egentligen som får folk att älska henne så mycket.

2010-08-25 @ 23:45:40
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: mariana DG

riktigt bra blogg ju(:

2010-08-30 @ 22:46:51
URL: http://marianadg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback