Mest Älskvärda TV-Karaktärerna, Plats 7-6

Det blev inga tv-boxar köpta tyvärr. Billigare att beställa ifrån nätet. Så det ska jag göra. Fast kanske inte riktigt än. Däremot blev det lite annat shoppat, men som sagt, detta är en tv-blogg med inriktning på serier, och eftersom jag inte köpte något direkt tv-relaterat får ni inte reda på det. Mohaha.
Det ni däremot ska få reda på är vilka som placerar sig på plats sju och sex på min fina lista.



7. Robin Scherbatsky - How I Met Your Mother

Robin Scherbatsky (spelad av Cobie Smulders) är den kanadensiska tv-journalisten med det svårstavade namnet. För Ted blev det kärlek vid första ögonkastet, liksom för mig. Robin är snäll, rolig, charmig, kanadensisk (stoooort plus) och för det mesta ganska känslokall. I alla fall oförmågen att prata om sina känslor, vilket leder till en hel del komik i samband med hennes kärleksaffärer. Framförallt när hon gör slut med PJ, det är awesome (med falsettröst).
Av någon anledning valde manusförfattarna att berätta redan i första avsnittet att det inte är Robin som är mamma till Teds barn, vilket var lite av en besvikelse. Men jag tror ändå att det på något sätt slutar med att de blir tillsammans ändå. Ifall det nu inte skulle bli så finns det ju en annan som är intresserad...


Robin Scherbatsky ifrån How I Met Your Mother på plats 7



6. Samantha Newly - Samantha Who?

Samantha Newly (spelad av Christina Applegate) är överklassbitchen som blir påkörd av en bil och får amnesia. Eller minnesförlust som det så tråkigt heter på svenska. Det är också tjejen min blogg är uppkallad efter. Utan Samantha Who? ingen FilipWho?
Och att tjejen min blogg är uppkallad efter inte hamnar högre upp på listan är att det helt enkelt fanns fem personer som enligt mig är liiiite mer älskvärda. Även om det bär emot.
Att följa Sams liv efter olyckan är en ren fröjd. När hon blev påkörd av bilen förvandlades hon ifrån en överklassbitch till en varm och lite lätt, eller ganska mycket förvirrad tjej. Men också en helt underbar sådan! Hon är som ett barn som upplever världen för allra första gången. Har ni missat Samantha Who? bör ni genast se det. En av mina allra största tv-favoriter. En skandal att den inte varade längre än två säsonger. Men den kommer vara längre än så hos mig, precis som Samantha Newly.


Samantha Newly ifrån Samantha Who? på plats 6


Det var plats sex och sju. Vilket innebär att, som ni säkert redan räknat ut, morgondagen tillägnas plats fem och fyra. Sedan är det dags för prispallen.
Ta det lugnt ikväll, folks! :)

Kommentarer
Postat av: Tim

haha det verkar va populärt! dock så har jag ingen aning vart man kan hitta det? :)

2010-08-29 @ 03:04:46
URL: http://timviktorsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback