Mest Älskvärda TV-Karaktärerna, Plats 5-4

Sitter fortfarande och sörger att jag inte kommer se Emmy Awards live, ganska patetiskt, jag vet. Men ändå.
Hur som helst är det dags att fortsätta listan. Idag med plats fem och fyra. Det börjar med andra ord dra ihop sig. Spännande va? Nej, jag vet.


5. Rachel Green - Vänner

Rachel Green (spelas av The One And Only Jennifer Aniston) är den bortskämda tjejen som i första avsnittet precis rymt ifrån sitt eget bröllop. Under seriens tio säsonger utvecklas hon ifrån den här naiva och bortskämda men ändå varmhjärtade flickan till en hårt arbetande mamma. Och resan där emellan är den absolut bästa resan jag varit med om. Vänner är, och kommer alltid vara, min absoluta favoritserie i alla kategorier. Det kan jag med en gång lova, trots att jag bara är 19 och kommer hinna se en hel del innan jag dör. Hoppas jag. Men det här är serien jag vuxit upp med och kommer låta mina framtida barn växa upp med. Trust me.
Och Rachel, utan henne hade serien varit bra mycket sämre, hon står för värme, "bortskämdkomik", vanlig komik, ja, allt. Men du har också förstört för många, många killar. Du har fått oss att bli liiite mer kräsna när det gäller valet av tjejer. Men det gör inget.


Rachel Green, ifrån Vänner på plats 5


4. Dexter Morgan - Dexter

Dexter Morgan (spelad av Michael C. Hall) är en helt vanlig man. Han jobbar som blodanalytiker på Miamis polisstation, han är pappa, har fru och många vänner. Och just det. Han är seriemördare också.
När han var liten var han med om en såpass traumatisk händelse att han blev psykiskt sjuk skulle man kunna säga. Han har helt enkelt ett behov av att döda folk. Tja, alla har vi väl våra behov.
Men eftersom han inser att mord är fel håller han sig till att döda brottslingar som av någon anledning sluppit undan fängelse. Vilket gör att han blir en väldigt spännande karaktär, han skapar diskussion. En till ytan helt vanlig man, men som utför handlingar som är ytterst moraliskt tveksamma. Är det bättre att ta lagen i egna händer än att låta brottslingen gå fri och riskera att han/hon mördar fler?
Dexter är i alla fall stencool. Han är den mest godhjärtade personen utan hjärta som jag vet i alla fall. Och han har gett mig fyra säsonger av spänning och svart humor när den är som allra, allra bäst.


Dexter Morgan, ifrån Dexter på plats 4


Det var det det. Imorgon blir det dags att avslöja vem som vunnit bronset. Men innan dess kommer troligtvis ett inlägg om Emmygalan.

Kommentarer
Postat av: Fredric

Rachel bara femma? :O Jag blir nästan sur :S

2010-08-29 @ 19:41:36
URL: http://fredricshuffie.blogg.se/
Postat av: FilipWho?

Svar till Fredric: Jaa, men som jag har sagt hela tiden är det vääldigt jämnt. Jag älskar alla de här karaktärerna oerhört mycket.

2010-08-29 @ 20:10:38
URL: http://filipwho.blogg.se/
Postat av: Lisa

efter att ha läst rachels motivering är jag nästan beredd att påstå att jag är kär....iaf i ditt skrivsätt :)

2010-12-18 @ 02:47:33
Postat av: FilipWho?

Svar till Lisa: Haha naw, tack :)

2010-12-18 @ 23:30:44
URL: http://filipwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback