Ännu Lite Mer Emmy Awards

God morgon!
Jag lovar, att efter det här inlägget ska det inte bli något mer om Emmy Awards på ett tag. Det är trots allt över. Men jag måste bara säga att jag satt och kollade på den över två timmar långa galan igårkväll. Vad tyckte jag?
Inledningen var sjukt bra, kända tv-karaktärer bildade en Glee-kör (tillsammans med Glee-gänget) och sjöng "Born to Run". Riktigt bra! Och de följande 45 minutrarna var också riktigt bra. Intressanta kategorier, roliga inslag (Modern Family-inslaget var det roligaste på hela kvällen) och Jimmy Fallon skötte sig oerhört bra som värd. Efter de 45 minutrarna började programmet dö en aning. När kategorierna Variety och Mini-series och allt vad de heter drog igång höll man på att somna lite smått. Riktigt segt.
Men, det slutade magiskt när Modern Family fick gå upp och ta emot priset för Bästa Komediserie.
Bästa ögonblick? Inledningen, Modern Family-inslaget som jag nämnt och länkat till, Edie Falcos min när hon inser att hon vunnit, Jane Lynchs tacktal, Matthew Perrys "That didn't go as well as we thought" och Tina Feys "They. Are. Terrifying. Eh Beautiful. They're beautiful".
Så. NU blir det inget mer Emmy. På ett tag. Bra va?
Lite senare idag vet ni vad som gäller. Nummer två på listan över Mina 20 Mest Älskvärda TV-Karaktärer. Missa inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback